خبر بد برای یارانه‌بگیران | ملاک دریافت یارانه تغییر کرد

ما منابع را پیش بینی کردیم، اما طبیعی است براساس اطلاعات جدید پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان ممکن است افرادی که قبلا جزو یارانه بگیران بودند با اطلاعات جدید جزو یارانه بگیران نباشند.
خبر بد برای یارانه‌بگیران | ملاک دریافت یارانه تغییر کرد
کد خبر : ۵۲۳۵۱

صبح چهارشنبه (۶ دی) جلسه هیات دولت به ریاست ابراهیم رییسی، رییس جمهور، برگزار شد و بنا به همیشه، پس از اتمام جلسه برخی اعضای هیات دولت سیزدهم به جمع خبرنگاران آمدند و به سوالات آن‌ها پاسخ دادند.

وزیر ارتباطات: موافق افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه اینترنت نیستیم
عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات، هم در حاشیه نشست هیات دولت در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: افزایش تعرفه در تمامی بخش‌ها مطرح است و صرفا مربوط به حوزه ارتباطات نیست. در ده سال گذشته تورم‌های سنگین داشتیم و طبیعی است که هزینه‌های اپراتور‌های ارتباطی افزایش یافته است. با این حال درخواست افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه را به هیچ وجه نمی‌پذیریم.

زارع‌پور درباره اختلال اینترنت ثابت در برخی مناطق تهران، گفت: اختلال عمومی نداشتیم و این مساله صرفاً مربوط به یکی از مناطق تهران بود.

بررسی ادعای محو شدن ابر‌ها از روی دریاچه ارومیه
در ادامه رییس سازمان حفاظت محیط زیست درباره ادعای محو شدن ابر‌های باران زا بر روی دریاچه ارومیه اظهار داشت: مرجع علمی تغییر اقلیم کشور و پژوهشکده محیط زیست را مکلف کردیم، در یک بازه زمانی دو هفته‌ای با نشستی که با تمام دستگاه‌ها می‌گذارند، مسائل مربوط به تغییر اقلیم و عواقبی که دارد، بررسی کنند. آن چه در بحث دریاچه ارومیه مطرح می‌شود هم بررسی شود، در واقع هر کشوری روش‌های علمی خاصی را بر اساس تغییر اقلیم استفاده می‌کند. میانگین بارش در کشور‌های همسایه هم نسبت به میانگین بلند مدت کاهش یافته است و تحت تاثیر شدید تغییرات اقلیمی قرار گرفتند؛ اما اینکه جبهه هوایی بارانی و روی دریاچه ارومیه محو شود، نیاز به بررسی علمی دارد و اینکه گاز متانی که آنجا تولید می‌شود یا افزایش دما تاثیر دارد یا نه، روی این مسائل کار می‌شود.

بهره‌برداری اجرایی ۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه در بندر چابهار 
مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی نیز در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: بزرگترین پروژه ریلی در تاریخ کشور، قطعه زاهدان به چابهار است که تلاش می‌کنیم تا اواخر سال آینده این پروژه کامل به بهره برداری برسد. این پروژه با کوه‌های سختی مواجه است و در همین راستا ۳۹ رشته تونل در این مسیر به بهره‌برداری رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر پروژه راهسازی در استان سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسیده و یا در حال اجراست و با اجرای این پروژه‌ها، استان سیستان و بلوچستان به کارگاه بزرگ راهسازی تبدیل شده است.

وی یادآور شد: روز گذشته شاهد عملیات اجرایی قرارداد بین بخش خصوصی با بندر شهید رجایی چابهار به ارزش هشت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بودیم و نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه به بهره برداری رسیده یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده است.

بذرپاش گفت: دیروز همچنین تصمیم گرفته شد تا فاز دوم توسعه این بندر به کنسرسیومی از شرکت‌های داخلی با محوریت شرکت‌های حمل و نقل دریایی یا کشتیرانی واگذار شود. در این زمینه مذاکرات خوبی انجام شده تا هر چه سریعتر طرح توسعه فاز ۲ این بندر به وسعت ۴۰ هکتار آغاز شود.

تعداد یارانه‌بگیران را آزمون وسع تعیین می‌کند
داود منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه نیز در حاشیه هیات دولت در جمه خبرنگاران با اشاره به بروزرسانی پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان گفت: ممکن است بر اساس آزمون وسع یارانه بگیران افراد بین دهک‌های درآمدی جابجا شوند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره کاهش تعداد یارانه بگیران با افزایش اعتبار خرید، گفت: در دولت اراده‌ای برای کاهش تعداد یارانه بگیران وجود ندارد. ما منابع را پیش بینی کردیم، اما طبیعی است براساس اطلاعات جدید پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان ممکن است افرادی که قبلا جزو یارانه بگیران بودند با اطلاعات جدید جزو یارانه بگیران نباشند.

منظور درباره دلایل اعلام نشدن قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی گفت: در قانون برای تعیین قیمت تضمینی چهار روش پیش بینی شده که یکی از آن‌ها قیمت تمام شده تولید است که مرجع رسیدگی آن سازمان حمایت مصرف کننده است. رییس سازمان برنامه و بودجه گفت:، اما روش تعیین قیمت فقط قیمت تمام شده نیست بلکه سه روش دیگر هم وجود دارد که بر اساس آن عملا کمیسیون قیمت گذاری، قیمت را نهایی می‌کند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
فارس
مجله زندگی
ارسال نظر